Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на ангренажен ремък на 1,8 MPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на ангренажен ремък на 1,8 MPI

    Има доста писано в нета по въпроса.

    Ето едно доста добро ръководство:

    https://www.youtube.com/watch?v=bolu-wkxYzw

    Поради това, в тази тема, аз ще акцентирам върху някои моменти, които не са толкова ясни а информацията за тях е доста противоречива или напълно липсва.

    Накратко:

    Трябва ви този комплект за зацепване на ангренаж на двигатели Fiat, Alfa Romeo, Vauxhall-Opel 1,6 - 1,8:



    като за конкретната манипулация, ще ви трябват само отбелязаните приспособления.

    Освен това ще ви трябват и вложки за гедоре 1/2 Е-torx 12, 14, 16 и 18.

    Важен момент в цялата работа, е блокирането на коляновия вал с цел демонтирането и монтирането на шайбата за пистовия ремък на коляновия вал.

    За целта служи този инструмент:



    на участъка на скоростната кутия в зоната около дясната полуоска има отвор през който се вижда сектор от маховика и венеца:





    Въпросният инструмент се поставя така:



    Взиза доста плътно, върши отлична работа, но не забрявяйте накрая да го махнете от там

    Махането става с леко раздвижване на КВ по посока на въртене и обратна, защото инструментът бива леко заклинен непосредствено след разхлабването или затягането на болта на шайбата.

    В крайна сметка, ето как трябва да изглеждат реперите при използването на фиксаторите от горепосочения комплект:

    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 23:43.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)
Working...
X